Elke dag weer, zien ongeruste ouders, dat hun kinderen leerproblemen hebben (leesproblemen, spellingproblemen, rekenproblemen en automatiseringsproblemen).
Dit heeft nogal wat tot gevolg. Een kind kan last hebben van faalangst, een negatief zelfbeeld, belemmerende overtuigingen (‘ik kan het toch niet’,‘ik ben dom’) en concentratie stoornissen. Dit kan zich onder andere uiten in; bang zijn in het donker, slecht slapen, bedplassen en niet naar school willen of durven en fobieën.
School zegt vaak dat een kind ‘het’ niet kan, terwijl u zelf ziet en merkt dat uw kind behoorlijk slim is. Wat is hier nu aan de hand?
In de meeste gevallen is het kind visueel ingesteld, het denkt in plaatjes (beelddenken). Dit is geen afwijking of een neurologische storing maar gewoon een manier van denken. Dit heeft wel tot gevolg, dat de informatie die het kind krijgt op school, niet goed aansluit op de wijze waarop het kind deze verwerkt.
Er is een oplossing voor het leerprobleem van een zZiep
Een kind kan leren om op een andere manier met informatie om te gaan, waardoor deze wel geautomatiseerd wordt. Niet iets wat tijdelijk werkt, maar wat een structurele oplossing biedt.
Met de Kernvisie methode leert het kind in 8 tot 10 sessies op een andere manier te leren. Dit geldt voor lezen, spelling, rekenen, tafels en zaakvakken.
De Kernvisie methode werkt vanuit het grote talent dat deze kinderen hebben; namelijk het beelddenken. Het is verrassend te zien hoe kinderen beter gaan presteren en daardoor vrolijker worden, gemotiveerder zijn en zekerder over zichzelf gaan denken.
Het kind wordt in staat gesteld om op een relatief simpele wijze informatie wel te automatiseren.